From: j_kaza@yahoo.com
Date: 12/26/01 9:38

Man šķiet, ka anti-globalisms ir radies, jo uzaugusi vesela paaudze, kas nav redzējusi kā anti-globālisms izskatījās praksē. Proti, jau 10 -11 gadus nepastāv komunistiskais bloks, kurā drudžaini centās īstenot antiglobālās, anti-kapitālistiskās vīzijas. Tad varēja nolikt blakus abu šo pasauļu sasniegumus -- pirmo Apple Macintosh un Austrumvācijas Robotron datorus, 1987. gada Fordu vai Volvo un tā paša gada gājuma Volgu, Bostonas apkārtnes Star Market augļu un dārzeņu klāstu ziemas mēnešos un Rīgas tirgus pavlijonus, ielas Rietumu un Austrumberlinē -- pelēcību, Trabantus, pašpietiekamās socialistiskās saimniecības ražojumus, prasto iepakojumu, brāķi, pret Rietumu tirgus plašo IZVĒLI (ne jau bez vienas, otra šaubīgas preces, bet anti-globālā puspasaulītē pastāvēja tikai šis šaubīgais, prastais, pelēkais..).

Anti-globālisms nav nekas cits, kā komunistiskā vīzija un ideoloģija jaunā iepakojumā. Tā nav pat pārliecība (jo lai pie tādas RACIONĀLI nonāktu būtu jāpēta vēsture, salīdzinošā ekonomika), bet emocionāla reakcijas, vēlmju un murgu domāšana nezinot un nesaprotot, kas notiks ar pasauli, ja to īstenos kā to vienu reizi jau izdarīja.

Šodien jebkurš ASV ar mazu piepūli un piemaksājot mazliet vairāk var atrast un nopirkt, piem., kaukāda Nikaragvas kolektīva ekoloģiski ražotas drēbes. Anti-globālā pasaulē pircējam patieks -- sorij, ārējās tirdzniecības plāna komitejas nosacītā kvota ir izpirkta, lūdzam pierakstīties rindā uz 2003. gadu. Vai arī -- ir iztērēta ārējai tirdzniecībai ar patēriņa precēm atvēlētā konvertējamā valūta, soriju, viss.. (jo tikai tādejādi var drukāt naudu iekšzemes bezgala tēriņiem -- a la padomju rublis-- un saglabāt maksājamo līdzekli, ar kuru ir ar mieru norēķināties ārzemes -- kā tas bija ar visādiem zelta, valūtas rubļiem un arī ar pašu aizliegto dolāru).

Antiglobalisms -- komunisms sasmalcināts un atsildīts kā ideoloģiski raibs un apmulsis rosols...

Juris K

 

From: zagarins@stcc.mass.edu
Date: 12/26/01 2:24

Sveiki!

Vai ziniet es nevaru un nevaru saprast kāpēc visiem jums tiem viscentīgākiem globalisma aizstāvjiem kā Kažas kungam un Harijam un Uldim tik ļoti svarīgi vienādot antiglobalismu ar Padomju totalitārismu? Un pie viena arī ar islāma terorismu!

Ziniet, man tas nemaz neprasītu daudz vairāk piepūles līdzīgā veida jūsu argumentāciju atspēkot - globalismu vienādot ar Padomju totalitārismu, apmēram tādā pat veidā, kā, teiksim, Valtera Grīviņa un Aivara Gardas puiši to dara, aplipinot Rīgas kioskus ar tādu tipa informāciju kā <<EU = PSRS + $>> vai kā nu tas tur nebija.

Tādā līmenī mēs, protams, varam ilgi turpināt aprunāties, bet man liekas ka nekur tālu uz priekšu netiksim.

< Antiglobalisms -- komunisms sasmalcināts un atsildīts kā ideoloģiski raibs un apmulsis rosols... >

Globalisms - padomju gulags sarecējis un iesaldēts kā ideoloģiski monolīts un tizls galerts.

Dažādība, daudzveidība, tirdzniecība, apgaismība, tolerance, un tikumība nav tikai globalisma radīti cilvēces atribūti. Skaistas mīlīgas plikas sievietes ar lieliem pupiem nav tikai globālisma krāšņākais zieds. Nav tā, ka tādas lietas vairs nekur nebūtu, un sievietes visas slēptos neglītos atkritumu maisos, ja ienīstie antiglobālisti tiktu pie lielākas polītiskas teikšanas autonomu suverēnu valstu demokrātiskās valdībās. Nu nav tā! Piemēram, nav pat tā, ka Eiropas Savienība nevarētu rūpīgāk nodoties Austrumeiropas attīstībai, nevis tikai ASV dolāra stutēšanai. Nav tā, ka tad tūlīt visa pasaule pārvērstos par kaut kādu monolītu Rīgas forštati kur pensionāriem jārakņājas pa atkritumu tvertnēm un kur normāliem cilvēkiem vairs nekur nav atrodami glīti skatlogi pilni ar tālos austrumos ražotām precēm un alus dārziem, kur var dabūt dzert Aldari un piekost dioksīnā marinētas Rīgas Šprotes.

Juris Ž

 

From: pooh@parks.lv
Date: 12/26/01 4:49

Sveiks!

Juris rakstīja:

< Vai ziniet es nevaru un nevaru saprast kāpēc visiem jums tiem viscentīgākiem globalisma aizstāvjiem kā Kažas kungam un Harijam un Uldim tik ļoti svarīgi vienādot antiglobalismu ar Padomju totalitārismu? Un pie viena arī ar islāma terorismu.>

Tas ir ienaidnieka tēls, kurš dažādi radies apziņā. Tas aptumšo un neļauj saskatīt, kas ir vienāds, kas atšķirīgs. Cilvēki, kuri ilgāku laiku nespēja savu psihisko īpatnību dēļ nostāties atklāti pret globālu sistēmu, kura nomāca individualitāti izveidoja sevī šo ienaidnieka tēlu. Un tagad kad tas vairs neapdraud, cenšas visu, kas bija iepriekš pret to uzskatīt par draudzīgu, bet tos, kuri ir pret šo draudzīgo tēlu, asociacē ar radīto ienaidnieka tēlu. Viņiem diemžēl nav iespējas saskatīt kopsakarības un izprast, ka pirmāk norita cīņa par globālo pasaules pārvaldi un pašlaik ASV & co ir guvusi pārsvaru šai spēlē. Citādi ir ar cilvēkiem, kuri atklāti iestājās pret globālajām varām. Tāpat citādi ir ar tiem, kuri dzīvojot totālajā iekārtā vispār neveidoja ienaidnieka tēlu, kā piemēram es. Nav man arī ienaidnieks nedz ASV nedz Krievija. Es uzskatu, ka jāsaskata pašam negatīvais un jāizmanto pozitīvais, ko saskatu. Man savulaik likās smieklīgi, ka cilvēki tic komunismam un Brežņevam, tagad tikpat jocīgi man šķiet jocīgi tie cilveki, kuri tic globālismam. Vispār ticība un reliģija man liekas tādas lietas, kurām vajadzēja palikt kautkur alās un katakombās pie dīvaiņiem, bet laikam jau civilzācija bez tām nevar iztikt.

Pūks

 

From: uldis@parks.lv
Date: 12/26/01 5:41

Vai Tu neesi, gadījumā, apguvis PSRS psihiatrijas īso kursu, ja Tu domā, ka visi, kas nespēj uztvert kopsakarības Tavā izpratnē ir traki (Tu raxti - "psihisko īpatnību dēļ"), vai Tu vadies pēc tiem pašiem principiem, kā savulaik PSRS psihiatrija- "visi, kas nespēj saskatīt sociālisma priekšrocības, ir plānprātīgi un nekavējoties jāievieto trako mājā", kas tajā laikā būtu bijis tieši 5/6 no pasaules populācijas. Tikai tām 5/6 viņi tīri fiziski netika klāt un tad izgāza savu entuziasmu uz piējamo 1/6.

< Viņiem diemžēl nav iespējas saskatīt kopsakarības un izprast, ka pirmāk norita cīņa par globālo pasaules pārvaldi un pašlaik ASV & co ir guvusi pārsvaru šai spēlē. >

Nu, jā, un man par to tikai priex- mūsējie vinnē!!!

< Citādi ir ar cilvēkiem, kuri atklāti iestājās pret globālajām varām. Tāpat citādi ir ar tiem, kuri dzīvojot totālajā iekārtā vispār neveidoja ienaidnieka tēlu, kā piemēram es. >

Tu (pats to) teici. Tādus, kā Tu, daudz neatradīsi. Mēs, atsaucoties uz Tevis izvirzīto sevis nomināciju, varētu Tevi iecelt par pagājušā gadsimta svēto (vai pohuistu, vai abus kopā) Nr.1

< Man savulaik likās smieklīgi, ka cilvēki tic komunismam un Brežņevam, tagad tikpat jocīgi man šķiet jocīgi tie cilveki, kuri tic globālismam. >

Tev nu gan ir putra galvā...

< Vispār ticība un reliģija man liekas tādas lietas, kurām vajadzēja palikt kautkur alās un katakombās pie dīvaiņiem, bet laikam jau civilzācija bez tām nevar iztikt. >

Par to ka Tev jāiztiek bez Dieva - nu ko lai es Tev tur saku, pieņem manu visdziļāko līdžūtību...

Lai Jums adekvāta diena :)

Uldis

 

From: pooh@parks.lv
Date: 12/26/01 7:10

Sveiki!

Ausma Ābele pirmīt rakstīja:

< Pūk, suņi rej, taču karavāna iet tālāk. Var arī tā - cilvēks domā, bet Dievs dara. Globālismam nav jātic, globālisms ir, gribam to vai negribam. Tā ir loģiska pasaules attīstība, kuru apturēt varbūt varētu vienīgi labprātīga ielīšana atpakaļ alās, bet diezin vai Tu pats tam būtu ar mieru. >

Jā gan arī kristietībai nav jātic, tas vienkārši ir. Tikai ne kristietība, ne globālisms nav loģiska pasaules attīstība, tā ir tikai rietumu civilizācijas attīstība. Bet tā var būt arī citāda nevis uz globālu sistēmu, bet uz daudzām lokālām sistēmām un to apvienībām tendēta.

< No vēja taču mēs sargājamies, ceļot mājas, pret salu - kurinot uguni. Kad līst, uzslejam lietussargus. Tas pats ar globālismu - jāceļ vairogs pret tādām parādībām, kuras mums kaut kādā veidā var nodarīt pāri. >

Vai gan varam uzcelt vairogu pret sevi. Mēs un mūsu domāšana ir šā globālisma dzinējspēks. Tas nav kautkas ārpus cilvēces.

< Cīnīties šodien pret globālismu ir tas pats, kas viduslaikos dedzināt zinātniekus uz sārta. >

Reliģijas vienmēr centušās kļūt globālas un tamdēļ cītīgi iznīcinājušas tos, kuri tam nostājās pretim. Globālisms nav izņēmums.

 

Un Uldis nupat rakstīja:

< Vai Tu nēsi, gadījumā, apguvis PSRS psihiatrijas īso kursu, ja Tu domā, ka visi, kas nespēj uztvert kopsakarības Tavā izpratnē ir traki . . . >

Psihiskās īpatnības par kurām runāju liek gluži parastu lietu, kā psihisko īpatnību, kura katram un arī dažādām ļaužu grupām ir sava, uztvert kā ko naidīgu, konkrētā gadījumā kā slimību. Mēs tik tiešām esam ļoti dažādi, tā piemēram no visiem dzerošajiem tikai 10% kļūst par alkoholiķiem. Šī psihiska īpatnība pati par sevi ir nekaitīga, līdz nerodas atbilstoša situācija, kura var novest pie pataloģijas.

< Tādus, kā Tu, daudz neatradīsi. Mēs, atsaucoties uz Tevis izvirzīto sevis nomināciju, varētu Tevi iecelt par pagājušā gadsimta svēto (vai pohuistu, vai abus kopā) Nr.1 >

Nav gan statistisko datu, bet padomju pohuistu bija samērā daudz. (rietumniekiem paskaidroju. Pohujistu varētu salīdzināt ar hipiju). Pieļauju, ka tā bija un ir savdabīga psihiska aizsargreakcija no pretdabīgā, to neievērojot vai pārvēršot farsā.

< Par to ka Tev jāiztiek bez Dieva- nu ko lai es Tev tur saku, pieņem manu visdziļāko līdžūtību... >

Ticībai un reliģijai ar Dievu ir visai nosacīts sakars. Lietas, kuras zin vai atskārš nav jāveido par reliģiju un to esībai nav jātic.

Pūks

 

From: hbush@apollo.lv
Date: 12/26/01 8:34

Vinni rakstija:

<Tikai ne kristietība, ne globālisms nav loģiska pasaules attīstība, tā ir tikai rietumu civilizācijas attīstība. >

Globalizācijas procesi norisinās ātrāk līdz ar tehnoloģisko civilizāciju attīstību (vienalga kur tās attīstītos - Japāna ir austrumos). Bet pati globalizācija kā tāda norisinās visu laiku, visā cilvēces vēsturē. Tie senie cilvēki, kuri ar maziem kuģīšiem vai pat plostiem jau pirms daudziem tūkstošiem gadu atklāja jaunus kuģošanas maršrutus pat no viena kontinenta uz citu, arī bija savā ziņā globalisti. Tirgotāji visos laikos bijuši globalisti (protams! ;-) - atcerēsimies kaut vai tūkstošiem kilometru garo Zīda ceļu, kurš funkcionējis vismaz tūkstošiem gadu. Tādos laika mērogos attistošos parādību uztaisit par kaut kādu nupat radušos bubuli cilvēku baidīšanai ir vai nu stulbums, vai kādu speciālu mērķu vadīta apzināta destruktīva rīcība.

< Bet tā var būt arī citāda nevis uz globālu sistēmu, bet uz daudzām lokālām sistēmām un to apvienībām tendēta.>

Nujā, tieši tā jau arī notiek. Lokālās sistēmas, tad to apvienojumi, aglomerācijas, un tā joprojām taisnā ceļā uz globālām sistēmām. Kurā vietā tad ir tā maģiskā robeža, kurā pēkšņi no "laba" lokālisma veidojas "sliktais" globālisms? Mana māja un 3 kaimiņu mājas? Mans ciemats? Mans pagasts? Mana valsts? Mana (drīzumā) ES? Mana planēta?

Ausma rakstīja:

<< Vai gan varam uzcelt vairogu pret sevi. Mēs un mūsu domāšana ir šā globālisma dzinējspēks. Tas nav kautkas ārpus cilvēces. >>

Jā, cilvēcei kā tādai ir (un ir bijusi arī agrāk) spēcīga tendence veidot sevi kā vienotu veselu struktūru. Tas, starp citu, nemaz netraucē saglabāt to pašu daudz pieminēto lokālo savdabību, vismaz kaut kādā mērā. Mērs ir iekš tam, ka Tava brīvība saglabāt un pilnveidot savas īpatnības beidzas tur, kur sākas manas tiesības.

Harijs

 

From: pooh@parks.lv
Date: 12/27/01 1:39

Sveiki!

Pasaules attīstība nav cilvēces attīstība. Lai gan tā var arī ietekmēt pasaules attīstību. Starptautiskā tirdzniecība nav globalizācija. Globalizācijair kāda grupējuma vēlme pārvaldīt pasauli sev izdevīgā veidā. Hitlers &co to vēlējās panākt ar brutālu spēku, Leņins &co cerēja to panākt ar prolitariāta diktatūras un vispasaules revolūcijas palīdzību,pašreizējie uzsvaru liek uz naudas spēku, veikli manipulējot ar vertībām un radot ilūziju, ka šīs manipulācijas rezultātā rodas lielāki līdzekļu uzkrājumi kā no ražošanas vai zemkopības. Laikā kad ievērojams skaits iedzīvotāju dzīvo badā, bet kuru teritorijās ir ievērojams daudzums resursu, otrā iedzīvotāju daļai, kurai pārtikas ir pārpārēm un ir iespēja to saražot vēl vairāk un kura varētu izdevīgi to novirzīt apmaiņai pret resursiem badu mirstošajos reģionos, ģeniālie globālisma vadoņi to traucē, jo tad zustu vajadzība pēc globālisma idejas, gluži tāpat kā zuda vajadzība pēc pasaules revolūcijas vai vienotā reiha. Globālisti nemitīgi iestāsta, ka patiesā vērtība ir naudā un tās taisīšanā apstiprinot to ar šajā procesā iesaistīto labklājību un konfortu. Bet tiek aizmirsts, ka visi nevar būt biznesmeņi un naudas taisītāji, vai tos apkalpotāji. Kamēr vēl pasauli neapdzīvo kiborgi ir nepieciešama pārtikas ražošana un rūpniecības attīstība. Izmantojot pašreizējās tehnaloģijas salīdzinoši īsā laikā varētu panākt labklājību visā Zemes teritorijā. Bet šādas tendences nemitīgi ar brutālu militāru spēku tiek iznīdētas. Graujot infrastruktūras, kuras savieno tieši ieinteresētos pasaules reģionus, lai saglabātu tranveidīgo naudas turētāju monopolu. Bet cilvēki uz Zemes ir tomēr izrāpušies no alām un jau spējīgi saprast šādas tendences bīstamību, kas neglābjami novedīs pie modernas faraonu valsts globālā mērogā.

< Kurā vietā tad ir tā maģiskā robeža, kurā pēkšņi no "laba" lokālisma veidojas "sliktais" globālisms? >

Globālisms, kurš nav pieņemams vairumam planētas iedzīvotāju sākas ar to, kad vardarbīgi tiek bremzēta dabīgā cilvēces ekonomikas attīstība izmantojot gan militāru spēku, gan manipulācijas ar naudu, kas nav vērtība pati par sevi, bet tikai vērtību simbols, kas cieši saistīts ar saražotajām vērtībām. Bet tieši šī saistība tiek pašreiz pārauta. Vienlaikus cenšoties maksimāli attīstīt tehnaloģijas, lai palielinātu militāro pārspēku pretošanās gadījumā.

< Mērs ir iekš tam, ka Tava brīvība saglabāt un pilnveidot savas īpatnības beidzas tur, kur sākas manas tiesības. >

Problēma sākas brīdī, kad šaurs cilvēku loks cenšas pārņemt šo struktūru vadību, lai sev interesantā veidā to pārvaldītu, nerēķinoties ar nospiedošā vairākuma interesēm. Šāda sistēma nav noturīga, kā jau to ir pierādījusi arī vēsture. Lai gan tā var pastāvēt pat gadu tūkstošus. Bet arvien attīstoties cilvēcei totālās pārvalžu pastāvēšanas laiki sarūk. Ja skatamies faraona laikus, pēcāk romu, Britānijas impēriju, PSRS, Reihu. Pašlaik globālisma pārvaldnieki lielas cerības liek uz cilvēku psihisko apstrādi. Un še nu viens no ietekmīgākajiem līdzekļiem ir narkotikas, kuru ražotne pašlaik ir izsaukusi tik dzīvu ieinteresētību. Tiek izmantotas visas cilvēka psihes īpatnības. Tieksme uz seksuālajām īpatnībām, agresivitāti, azartspēlēm, alkohola lietošanas un narkotikām, tiek visādā veidā veicināta un pastiprināta. Šādi apstrādāti cilvēki, kuri kļūst atkarīgi no šīs sistēmas pastāvēšanas, jo veselīgā ekanomiskā sistēmā tie nevarētu brīvi izvērst savas īpatnības un nodrošināt savu eksistenci, kļūst par aktīviem sistēmas aizstāvjiem, kuri tad veido tā saukto sabiedrisko domu.

Pūks

 

From: ugis.berzins@swipnet.se
Fantastiskas diskusijas,

Tikai problēma - katrs otrais tulko globālismu savā personīgā izpratnē....!

Kopš 7 gadiem, pa brīvo laiku, pa vakariem, ar sievu studējam universitāte "Humantehnoloģijas" fakultātē. (Pēc pusotra gada ceram nolikt pēdējo eksāmenu.) Humantehnoloģija globalizāciju definē,saīsināti, sekojoši:

Pasauli aptverošas dažāda veida sistēmas kurām visām kopējs ir dominējoša transportu sistēmu nozīme! Iesākumi meklējami, atrodami koloniālismā, nostiprinājās industriālās revolūcijas laika posmā un paātrinājās beidzamos gados. Blakus eļļas, naftas transportiem dominē izejvielu transporti no U-zemēm uz I-zemēm un ražojumu transporti starp industrializētām valstīm.

Sistēma ir ļoti kompleksa, grūti pārskatāma (pat līdz nepārskatamībai) un tādēļ ļoti trausla, viegli ievainojama. Sistēma ir visās fāzēs enerģiju tērējoša un iznīcina (nevajadzīgi) pasaules resursus kā, piemēram, naftu, gāzi, citas orgāniskās degvielas.

Literatūras par šo problemātiku nav pārāk daudz.

No teiktā domāju, ka katram viegli saprotams, ka multinacionālie uzņēmumi ar visiem līdzekļiem spiesti nodrošināt savas intereses! Tādēļ streiki, savādāka domāšana, civīlā nepaklausība, uzsaukums bojkotēt kāda uzņēmuma ražotni ļoti drīzā laikā tiks pielīdzināts un smagi sodīti ka terorisms!

Mēs latvieši patiešām esam viena fantāstiska tauta!

Uģis G. Bērziņš, ar skatu uz tumsas klātu ostu

 

Kas jauns Latvijā?